Arkistomatskua
Otathan huomioon, että tämä on yli 17 vuotta vanha artikkeli, joten sisältö ei ole välttämättä ihan ajan tasalla. Olin artikkelin kirjoittamishetkellä 19-vuotias.
Selvä!
- Operaattorilta tuli tekstiviesti: ”Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme tai muuten GSM-liittymänne suljetaan 72 tunnin kuluttua. Elisa”. Soitin ja väittivät että seuraava laskuni on yli 900 euroa ja 500 euroa pitää maksaa tänään tai lähtevät puhelut menee estoon. Kuulemma palvelunumeroihin soittoja pelkästään 800 euron edestä. Epätodellinen olo. Yleensä laskut ovat jääneet minulla aina alle 20 euron. Mitä nyt välillä irkissä olen ollut ja pari kertaa tilannut limsan puhelimella limsakoneesta… kolmessa kuukaudessa ei voi mitenkään kertyä 900 SATAA euroa, ei minulla. En ole koko elämäni aikana saanut edes 100 euron puhelinlaskua. Nyt mättää Elisan päässä ja pahasti. Kuuluisa totaalikieltäytyjä on sanonut kutsunnoista kieltäytyessään sakkolappusille ”en maksa vaikka joutuisin vankilaan”.
- Futu-tök-ron. Sivut kaatuivat taas, en kestä. Kirjoitin kilometrimerkinnän ja painoin Lähetä-nappulaa. Arvaa kiehahtiko kun sainkin ”Viesti lähetetty” -viestin sijaan ”Error establishing a database connection” -viestin.
- Töissä annetaan epäselviä ohjeistuksia ja sitten valitetaan päälle. Professori hyvä, kertoisitko seuraavan kerran asiat minullekin tarkemmin, kiitos.
Voi video.
Petri
Elisalla on ollut laskutuksen kanssa ongelmia aika paljon, joten ehkä tuo 900 jööröä on virheellinen summa. Kannattaa pyytää laskusta sellainen puheluerittely mistä näkyy laskutuskauden lähetettyjen viestien ja puheluiden tiedot.
rolle
Petri: Lähettivät tyhjän erittelyn ajalta elokuu-syyskuu, jolloin liittymä ei edes ollut vielä auki. Tyhjä lappu siis. Oma.elisa.fi-sivulla tuo reilut 900 euroa näkyy palvelunumeroissa ja kun erittelyä painaa tulee ”Tekninen virhe”. Sitten kun olin soittanut viidennen kerran asiakaspalveluun, tälläkertaa laskutukseen, sanoivat että kyse on datasiirroista vaikka näkyy palvelunumeroina laskussa. Kuulemma 160 megaa dataa. En usko että olen itse niin paljon siirrellyt. Pyysin jälleen lähettämään erittelyn, ei kuulemma voi ennen kuin tulee lasku. Laskua ei ole vielä edes tullut, enkä usko että tulee tänä vuonna. Pitäisi tehdä reklamaatio asiakaspalautteisiin. Liittymäni on nyt kiinni koska en maksanut 500 euroa samana päivänä jolloin kuulin asiasta. Viimeinen kysymykseni asiakaspalvelusta oli ”Mitä teen nyt?”, vastaus ”Et voi tehdä mitään”. Mättääkö sinunkin mielestäsi tässä nyt joku?
Petri
Soita Karpolle. Ai niin, mutta ethän voi soittaa! Höhö. Aika julmaa kohtelua kieltämättä. Elisalla ovat meikälääsenkin kohdalla unohtaneet lähettää kuukausittaisen laajakaistalaskun, niin nyt viime kerralla tuli parin kuukauden laskut samalla kerralla. Ehkä sinunkin tapauksessasi on ollut jotain sellaista, että eivät ole jotenkin älynneet laskuttaa aikaisemman kuukauden / kuukausien datasiirroista ennen kuin nyt.
Tuon laskunhan voi melkoisella varmuudella pistää osiin, siis jos se aikuisten oikeasti pitää pulittaa, vaikkapa siten että maksat laskusta sata euroa kuukaudessa.
Sinuna hankkisin toisen kännykkäliittymän. Prepaidin vaikka, niin ei ainakaan pääsisi tällaisia jouluyllätyksiä tulemaan.