Arkistomatskua
Otathan huomioon, että tämä on yli 17 vuotta vanha artikkeli, joten sisältö ei ole välttämättä ihan ajan tasalla. Olin artikkelin kirjoittamishetkellä 19-vuotias.
Aiheeseen liittyen. Vertaapa näitä kahta tiedotetta (www-sivulla ja sähköpostissa):
04.06.2007 Toiminnan kehittäminen
Osana liiketoimintamme kehittämistä, sekä palvelujemme parantamista siirrymme käyttämään pääasiassa suomalaisia palvelimia.
Siirrämme asiakkaamme portaittain kotimaisille palvelimille ja tiedotamme jokaisesta siirrosta aina henkilökohtaisesti asiakasta. Muutoksen myötä voimme tarjota asiakkaillemme nopeammat yhteydet ja vieläkin luotettavammat palvelut. Vaikka kotimaassa palvelut ovat meille kalliimpia, emme nosta palvelujemme hintoja asiakkaillemme. Veloitammme vain siirrosta aiheutuneen työn aiheuttaman minimaalisen maksun, joka on käytettävän webhotellipalvelun kk-hinta. Ketään ei siirtoon pakoteta ja kun otamme yhteyttä, voi asiakas ilmaista halukkuutensa jäädä ulkolaiselle palvelimelle.
[…]
Osana liiketoimintamme kehittämistä, sekä palvelujen parantamista olemme aloittaneet www-sivustojen siirrot suomalaisille palvelimille EuNET:in datakeskukseen. Siirto suoritetaan vaiheittain ja ensimmäisenä siirsimme kaikki sivustot Host11 palvelimelta. Siirto ei aiheuta katkoksia sivustojen toimintaan, mutta suosittelemme olemaan päivittämättä niitä siirtojen aikana. Siirtojen ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme vieläkin luotettavampaa palvelua, nopeampia yhteyksiä ja paremman kapasiteetin. Tulevia alustavia siirtoaikatauluja voi katsoa osoitteessa: http://www.futuron.org/status.html –HUOM! Olemme aina yhteydessä asiakkaaseen ennen siirron aloittamista uudelleen.
KAMPANJATARJOUKSIA!
[…]
Asiakkaalle kohdistuneessa sähköpostiviestissä ei sanota mitään siitä että siirrosta aiheutuu asiakkaalle kuluja. ”Ketään ei siirtoon pakoteta”, eipä niin, siirto on kuitenkin tehty minulle mitään ilmoittamatta. Hohhoijaa. Näin taas Futuronilla.